הונאות כלכליות – הונאה של סחורות

הונאות כלכליות – הונאה של סחורות

במשרדי חקירות נתקלים לא אחת במקרים של נפגעי הונאות שונות וביניהם הונאות כלכליות. הונאת סחורות היא הונאה מתוחכמת במיוחד ורבים נופלים ברשתה.
לא כל בלש פרטי יודע להתמודד עם בעיות מסוג זה הסכיתו וקראו היטב.

איורים    מאיירת

Line Drawing     illustration

הונאה של סחורות היא מכירה או מכירה כביכול של סחורה באמצעים בלתי חוקיים. הסחורות הן חומרי גלם או מוצרים מוגמרים למחצה אשר אחידים יחסית בטבע ונמכרים בבורסה/סחר חליפין (למשל: זהב, בשר חזיר, מיץ תפוזים וקפה). רוב הונאות הסחורות כרוכות בשיווק לא חוקי או בסחר בסחורות עתידיים או אפשרויות לא חוקיות. המבצעים לעיתים קרובות מציעים הזדמנויות השקעה בשווקי הסחורות אשר מבטיחים באופן שיקרי שיעור גבוה של תשואות עם מעט או ללא סיכון. שני סוגים נפוצים של הונאות השקעות סחורות כוללות:
הונאת מטבע חוץ (מט"ח): מבצעי הונאות מט"ח מפתים אנשים להשקיע בשוק מטבע החוץ באמצעות טענות שקריות וטקטיקות מכירות בלחץ גבוה. חברות במטבע חוץ אשר עוסקות בסוג זה של הונאה –להשקיע את כספי הלקוח בשוק המט"ח- ללא כל כוונה לנהל סחר רווחי עבור הלקוח, אלא רק ליצור תנודות גבוהות/לחבל בחשבונו של הלקוח.
תנודות אלו יוצרות עמלה גבוהה אשר ממנה נהנית חברת המסחר. בהונאות מט"ח אחרות, המבצע יוצר דפי חשבון מלאכותיים אשר משקפים את ההשקעות כביכול, כאשר במציאות לא נעשו השקעות כאלו, ובמקום זאת, הכסף כבר מנותב לשימושו האישי של המבצע העבריין.

נפגעי הונאת סחורות יכולים לגשת למשרד חקירות על מנת לגייס חוקר פרטי שיעמול עבורם כדי לתקן את מה שנדרש ולנסות לסייע להם.